Saim Kolhan



Fırça tekniği ve boyama tarzıyla, bir yandan geleneğin kusursuzluğuna sahip çıkmayı, diğer yandan standartları zorlamayı şiar edindi. Kendisinden önceki sanatkarların aksine Türk El Sanatlarından minyatür ve tezhip sanatını çini üzerinde yoğun olarak kullandı. Yıllar içinde birçok müze ve sanat galerilerine eser gönderdi. 2008 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığının verdiği “Sanatçı Tanıtım Kartını” aldı. 2015 yılında Çini – Sır Altındaki Aşk adında bir kitap yazdı. Konusu çini olan bir üçlemenin ilk kitabı Negative serisi -1- Yüzük Darbesi’ni yazan Saim Kolhan çalışmalarını halen Kütahya’daki atölyesinde sürdürmektedir

Biyografi

G eleneklerin dışında üretilen çinilerle tanıştı. Bir yandan geleneğin kusursuzluğunu koruyup, diğer yandan kentin standartlarını zorlamak, sanatçıyı diğer sanatçılarla güç birliği yapmaya itti. Amacı eski objeleri çoğaltmak olmayan ,ancak onları ilerlemenin aracı olarak kullanan, eski yapılanlardan daha iyi ve yeni objeler yapmak isteyen Saim Kolhan’ın çamur ve sırlama alanında yaptıkları denemeler, yarattıkları yeni biçimler ve hepsinin ötesinde kusursuz ve ustaca yaptıkları boyamalar geleneğin ilerlemesinde yeni bir aşamayı temsil ediyor.
Atölye haline getirdiği evinde orijinal İznik motiflerine kendi yorumlarını katarak farklı eserler üretmeye başladı. Daha önce çini üzerinde pek kullanılmayan Türk el sanatlarından minyatür ve tezhip sanatını yoğun olarak kullandı. Bunun sonucunda fırça tekniği ile ve boyama tarzıyla diğer çinilerden ayırt edilebilen farklı bir tarz yarattı.Yeni arayışlar içinde damla,elips adını verdiği tabak formların geliştiren sanatçı, bunların üzerine ilk kez üç boyutlu parça çalışmaları uyguladı. Saim Kolhan halen Kütahya’daki atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir.

1962 yılında KÜTAHYA da doğdu. 1984 yılında tanıştığı çini sanatçısı Abdullah Kipergil’in yanında geçirdiği üç ay içinde çiniyi tanıdı. Bu süre içinde doğduğu günden beri aslında yapmak istediği ve kendisini ifade edebileceği işin ÇİNİCİLİK olduğuna karar verdi.

S aim Kolhan was born in Kütahya in 1962. After he finished primary school in Kütahya and Bursa, he studied electricity at a private occupational school. In 1984, he worked at the ceramic artist, Atilla Kipergil’s workshop and learned the art of ceramics. He decided to pursue his ceramic trade and opened a shop “Elif Çini” with his nephew. In 1987 five ceramic artists: Mehmet Gürsoy, Habib Bakılan, Atilla Kipergil, Abdülkadir Uçaroğlu and Saim Kolhan founded Iznik Çini workshop in Kütahya. Their goal was not to make reproduction of Iznik ceramics but to extract principles from them to use in new creations. They produced many art pieces which were sent to the Museum of International Folk Art and other art exhibits throughout the world over many years. Saim Kolhan became the manager when Abdullah Uçaroğlu left Iznik Çini to establish his own atelier. Kolhan left Iznik Çini in 1992 after training many apprentices. At his workshop, he has produced ceramics using Turkish miniatures and illumination (tezhip) art, which have not been used on tiles before. As a result he developed a different and distinguished style from other tiles with his brush technique and way of painting.